jenlou.blogg.se

“I like to think that the moon is there even if I am not looking at it” Albert Einstein

Att välja

Publicerad 2014-04-16 21:37:00 i Allmänt, Tankar, strategier,

Vissa insikter, mina vänner, är dyrköpta. De senaste åren har insikter kommit till mig som jag inte direkt hittat på rea. Jag är som person född livlig och full av energi. Jag är gärna med där det händer saker och tycker. Jag älskar att diskutera och har inget alls emot att andra har har ett helt annat åsiktspaket. Som person levererar jag på alla uppdrag som åläggs mig eller gott folk som jag åtar mig.
 
Dyrköpt läxa/insikt 2012 - En dag kan energin ta slut.
 
Det är faktiskt sant. En dag kan man vakna upp och ha levererat så många beslut och ställningstagande att man inte orkar mer. Det kan ta tokstopp. Inte ens det allra roligast av kul är ens lite rosaskimrande. Det var med en chockartad mani jag förstod att jag inte orkade vara överallt, agera på allt, tycka om allt. Ett tag försvann fotfästet och jag såg mina egna luftbubblor stiga mot vattenytan. Det kan tyckas märkligt, nästintill patetiskt, att jag inte direkt såg lösningen framför mig. Att jag stod handfallen inför hur jag skulle leva mitt liv när jag inte kunde fortsätta leva det som innan. Efter ett tag förstod jag att jag inte kan upplåta åt andra att välja vad jag ska lägga min energi på, utan att jag måste välja själv. För endast en person som gör egna val, kan styra sitt eget liv. I början var det bristen på energi som gjorde att jag inte engegera mig i saker. Efter ett tag upptäckte jag att vissa saker gjordes bättre utan att jag la min energi i det, andra saker gick lika bra eller lika pissdåligt oavsett.  En hel del saker utvecklades förträffligt fantastiskt (but ofcourse) när jag engegera mig. Nu ett par år senare, mer van vid att väja, kan jag inte förstå hur jag orkade innan. Inte alls förstå. Livet är så mycket enklare när jag lärt mig att välja.

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-04-18 12:16:26

Det är en konst! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

JennyLouise

Varje dag är en ny möjlighet att lyckas.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela