jenlou.blogg.se

“I like to think that the moon is there even if I am not looking at it” Albert Einstein

Min viktresa - en ständigt pågående process

Publicerad 2014-03-27 07:58:34 i mental träning, viktminskning,

Det är lätt att tro att en viktnedgång är kopplad till just intag av mat och rörelse. Den stora frågan är framförallt varför man hamnat där man nu befinner sig. Det kan bero på en hel del saker. Jag kan tänka mig graviditeter, ohälsa, dåliga val och en rad andra omständigheter. Under en lång tid beskrev jag min viktökning med just detta, livets omständigheter. Idag vet jag att min viktökning visserligen beror på just livets omständigheter. Livet består ju av omständigheter. Då är ju frågan vad jag har gjort för val som gjort att just jag hamnat i en övervikt. Jag har kontemplerat på detta och tror att jag haft dåliga strategier. Jag har haft dåliga strategier för hur jag ska hantera livets alla toppar och dalar. Jag har haft dåliga strategier för att förändra tanken när det behövs. Jag har framförallt inte sett möjligheten att skapa strategier.
 
För snart ett år sedan bestämde jag mig. Jag bestämde att jag inte kunde dra ut på processen mer utan att jag förtjänade en förändring. Eftersom jag är exekutiv i min personlighet behövde jag göra något som gav resultat snabbt men sen inte släppte iväg mig vind för våg. Jag förstår att den resa jag gör behöver uppbackning, coachning, strategier och stöd. Jag valde Itrim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

JennyLouise

Varje dag är en ny möjlighet att lyckas.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela