jenlou.blogg.se

“I like to think that the moon is there even if I am not looking at it” Albert Einstein

Strategier

Publicerad 2014-03-27 07:40:02 i Tankar, strategier, viktminskning,

Så vaknade jag med färskt minne att jag igår gjorde tre aktiva val. Äta en stor suchi, knäcka en påse choklad och äta en bit tårta med kollegan. Så idag bör således bestå av en lika aktiv plan att återgå i ordinarie plan. För att kunna göra det har jag numera lagt mig till med strategier.
 
Den främsta av alla strategier är!
 
Matschema - då talar jag inte om pulversoppor och annat. Då talar jag om att vi numera här hemma gör tvåveckorsmenyer. En hel del av maten som färskvara men en stor del frusna produkter. En ytterligare tillkommen strategi är att se till att ha krismat i form av korv och ägg eller liknande hemma ifal det finns behov av vabb eller liknande.
 
Tväveckorshandla - Lika vedervärdigt att göra som skönt när det är gjort. Där emellan behöver vi ofta besöka affären ytterligare en gång för en mindre uppgradering av mejerivaror.
 
Så idag på min lediga dag, vet jag precis hur jag ska göra för aktiva val. Känns skitbra. Hade det inte funnits en rad bra val hade jag säkerligen hänfallit i massa dåliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

JennyLouise

Varje dag är en ny möjlighet att lyckas.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela