jenlou.blogg.se

“I like to think that the moon is there even if I am not looking at it” Albert Einstein

Surskalle

Publicerad 2014-03-27 20:27:50 i familj,

 
 
 Min son har verkligen gjort valuta av uttrycket sur. Han kan vara sur så sur så sur. Saker som gör att sonen surnar i följande ordning:
1. Matteläxa
2. Matte på Ipad
3. Mamma ber sonen göra matteläxa
4. Mamma ber sonen öva matte på ipad.
 
Sonen har utvecklat de "sura ögonen", det "sura fnyset", de "sura jag ser dig inte", det "sura jag ska straffa dig".
Jag övar på tålamod. Åh vad jag övar på tålamod. Jag har börjat fundera på om det går att köpa tålamod. Eller gå på en tålamods kurs. Just nu har jag börjat med strategier för att överleva. Jag väljer att inte se surskallen. Surskallen har då upptäckt att det inte är nån mening att vara sur om det inte syns. Surskallen har börjat utöva uppsökande verksamhet. GHAAAAAA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

JennyLouise

Varje dag är en ny möjlighet att lyckas.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela